تغییر برنامههای خودآموزی نوجوانان
22 مهر 1400
ارسال شده توسط فائزه دهنوی
557 بازدید
زمان مطالعه: 1 دقیقه
سرفصلهای این مقاله
- اگر شما به عنوان والد یا مربی قصد تغییر برنامههای خودآموزی نوجوانان را دارید، این رهنمود را اجرا کنید:
- برای خوندن مقاله «واکنش شما به اختلال فرزندتان چیست؟» بر روی لینک زیر کلیک نمایید:
- کتابهای انتشارات فرزام مناسب برای جوانان و بزرگسالان:
- ویتامین دقت و تمرکز (نسخه چاپی)
- راهکارهای افزایش حافظه فعال (نسخه pdf)
اگر شما به عنوان والد یا مربی قصد تغییر برنامههای خودآموزی نوجوانان را دارید، این رهنمود را اجرا کنید:
- رفتارهای هدفی که میخواهید تغییر دهید را به دقت تحلیل کنید.
- راهبردی که دانشآموز از آن استفاده میکند را شناسایی کنید و از نامناسب بودن آن مطمئن شوید.
- از تکالیف آموزشی استفاده کنید که تا حد امکان به تکالیفی که میخواهید تغییر دهید، نزدیک باشند.
- به جای تحمیل برنامه در طراحی برنامه معمول خودآموزی با دانشآموز همکاری کنید.
- اطمینان حاصل کنید که دانشآموز از تمام مهارتهای لازم جهت استفاده از خودآموزی برخوردار است.
- به دانشآموز در مورد تأثیر استفاده از خودآموزی، پسخوراند بدهید.
برای خوندن مقاله «واکنش شما به اختلال فرزندتان چیست؟» بر روی لینک زیر کلیک نمایید:
- تکالیف و محیطهای دیگری که دانشآموز در آنها میتواند خودآموزی را بکار ببرد، به وضوح به او معرفی کنید.
- برای افزایش شانس یادگیری استفاده موفق از خودآموزی مربیان، محیطها و تکالیف مختلفی را به کار بگیرید.
- شکستها را پیشبینی کنید و از مدیریت شکست در فعالیتهای آموزشی استفاده کنید.
- تا رسیدن به یک معیار منطقی در عملکرد، آموزش را ادامه دهید. سپس برای افزایش شانس ماندگاری مهارتهای آموزش داده شده با جلسات تقویتی روند کار را پیگیری کنید.
منبع مقاله: اختلالهای یادگیری (مبانی، ویژگیها و تدریس مؤثر)، دانیل پی. هالاهان، جان لوید؛ ترجمه: حمید علیزاده ، قربان همتی علمدارلو.
کتابهای انتشارات فرزام مناسب برای جوانان و بزرگسالان:
ویتامین دقت و تمرکز (نسخه چاپی)
راهکارهای افزایش حافظه فعال (نسخه pdf)
به این مقاله امتیاز دهید
دیدگاهتان را بنویسید