WhatsApp Image 2021 02 26 at 13.33.10

ارزیابی تست خلاقیت

اگر شما امتیازی کمتر از حد انتظار دارید ناامید نشوید. با انجام دادن تمرینات و بازی های خلاقیت، می توانید نیروی خلاقیت خود را تقویت کنید. همواره عقاید و نظرات خود را در ذهن داشته باشید. همیشه به هر جا که می‌روید، یک دفترچه به همراه داشته باشید و آماده نگاه دارید نظرات و افکار در زمانی که انتظار آن می رود به ذهن می رسند و ممکن است دوباره به ذهن خطور نکنند. به غریزه و احساس خود، به ویژه هنگام استراحت و آرامش و قبل از رفتن به رختخواب یا هنگام بیدار شدن از خواب، توجه کنید

  هر روز پرسش های جدیدی را مطرح کنید یک ذهن خلاق یک ذهن فعال و جویا ست. چنین ذهنی است که همواره عرصه آگاهی خود را گسترش می دهد.

در مورد آنچه که خارج از رشته تخصصی شما است، اطلاعات  به دست آورید. دانش ها و علومی که در ظاهر با هم بی ارتباطند اغلب می‌توانند برای رسیدن به یک راه حل به منظور حل مشکلات مفید باشند و یا نتایج و خدمات جدیدی پدید آورند.

 از الگوهای سخت و معین شده برای انجام کارها اجتناب کنید و از نظرات ثابت دوری کنید و به دنبال نظرات جدید باشید و راهکارهای جدید را امتحان کنید سعی کنید برای هر مسئله چندین راه حل بیابید و توانایی خود را برای  اولویت دادن، یک نظر بر نظر دیگر پرورش دهید.

برای عقاید و نظرات دیگران احترام قائل شوید و از آنها همچون نظرات خودتان استقبال کنید نظرات جدید نظراتی ظریف و آسیب پذیرند، نگاهی مثبت به آنها داشته باشید نظرات آزمایشی و ناقص را درک کنید و احتمالات را بشناسید یک نظر جدید به ندرت به صورت یک نظر آماده در اختیار قرار می‌گیرد به راحتی از نظراتی که در ظاهر غیر ممکن نا آشنا و حتی احمقانه اند استقبال کنید.

در مشاهده خویش آگاه و هوشیار باشید و به دنبال شباهت ها و تفاوت ها و خصوصیات خاص و مشخص در اشیا، شرایط، فرآیندها و نظرات باشید هر چه نظرات جدید تری جمع آوری کنید به راه حل ها و ترکیب نظرات خلاقانه تر و بیشتری دست خواهید یافت.

در کارهای سرگرم کننده شرکت کرده و سعی کنید با دست خود چیزی بسازید این کار سبب آرامش و تقویت نیروی خلاقیت شما برای حل مسائل می شود بنابراین در کارتان مفید خواهد بود، همچنین با انجام بازی حل معما و تمرین ذهن شما فعال می‌ماند.

حس شادی و خنده را در خود تقویت کنید این کار سبب می شود، از نقطه نظری مناسب به خود و مسائل خود بنگرید. خنده و شادی تنش را کاهش می‌دهد وقتی شما آرامش داشته باشید خلاق تر خواهید بود.

یک برخورد همراه با خطر را بپذیرید در خلاقیت هیچ چیز خطرناک تر از ترس از شکست نیست.

مطالب پیشنهادی مرکز پرورش ذهن فرزام:
کتاب خلاقیت و نوآوری در مدرسه

فایل های صوتی آموزشی رادیو مادر 

1619286678384 1