سرفصلهای این مقاله
- نگاهی به کتاب
- برای یادگیری بهتر در کودکان، نیازمند بهبود عملکرد مغز در حوزههای مرتبط با یادگیری هستیم.
- فصل اول: تغذیه و خواب کودک
- فصل دوم: تمرکز
- فصل سوم: حافظه
- فصل چهارم: اختلالهای زمینه ساز کاهش دقت و تمرکز
- فصل پنجم: نکاتی برای والدین و معلمان
- فصل ششم: برنامههای اجرایی
- مشخصات کتاب:
- پس از خرید، نسخه کامل صوتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
- خرید نسخه چاپی کتاب فرزند با دقت من: راهنمای والدین و مربیان
- خرید نسخه pdf کتاب فرزند با دقت من: راهنمای والدین و مربیان
نگاهی به کتاب
برای شما هم پیش آمده است که کاری را از فرزند خود بخواهید ولی او اصلاً متوجه دستور شما نشده باشد؟
آیا در بازی، عدم دقت دیداری یا شنیداری کودکتان مشهود است؟
پاسخ درصد بالایی از والدین به این سوالها آری است.
اهمیت دقت و تمرکز بر کسی پوشیده نیست و توانایی تمرکز یکی از ویژگیهای مثبت هر شخص محسوب میشود.
برای یادگیری بهتر در کودکان، نیازمند بهبود عملکرد مغز در حوزههای مرتبط با یادگیری هستیم.
دقت و تمرکز یک مهارت است و مانند همه مهارتهای دیگر قابل آموزش میباشد.
یکی از مشکلات پیدایش تکنولوژی در قرن حاضر افزایش میزان بیدقتی و نقص توجه در کودکان و نوجوانان است.
پژوهشها نشان دادند که برای برطرف کردن نقص توجه یا ایجاد مهارت تمرکز، والدین اثربخشترین افراد هستند و حتی اگر کودک نیاز به دارو درمانی دارد، بازیها و رفتار والدین کمک شایانی به بهبود عملکرد ذهنی و افزایش توجه و دقت در کودک مینماید.
کارآیی و اثربخشی راهکارهای عملی و بازیهای ارائه شده بارها مورد آزمون قرار گرفته است و کودکان بی شماری با استفاده از این بازیها، مهارت دقت و تمرکز را کسب نمودهاند.
کتاب شامل ۶ فصل با موضوعات زیر میباشد:
فصل اول: تغذیه و خواب کودک
- تغذیه مناسب برای تقویت حافظه و بالا بردن تمرکز
- مواد غذایی مناسب برای تقویت حافظه
- اثربخشی خوردن صبحانه
- مواد غذایی نامهربان با مغز
- خواب
- اکسیژن و تنفس
فصل دوم: تمرکز
- نقش تمرکز حواس
- چند نوع تمرکز داریم؟
- چرا کودکمان تمرکز و دقت کافی ندارد؟
- نقص توجه در کودک
- دلایل عدم تمرکز و توجه
- چگونه تمرکز و دقت را در فرزندانمان افزایش دهیم؟
- حس بینایی و تقویت تمرکز حواس
- چند تمرین
- تاثیر بازیها بر تمرکز کودکان
- بازیهای ایجاد تمرکز
- تمرینهایی برای تقویت تمرکز و دقت و هوش
فصل سوم: حافظه
- مراحل تشکیل و نگهداری خاطرات در حافظه
- انواع حافظه
- حافظه دیداری
- حافظه شنیداری
- حافظه رفتاری
- حافظه از بسیار کوتاه مدت تا دراز مدت
- تقسیم بندی کلی حافظه
- حافظه شنیداری (سمعی)
- نشانگان رفتاری حافظه شنیداری
- ۹ مرحله برای گوش دادن موثر (حافظه شنیداری)
- شیوههای استفاده بهتر از حافظه شنیداری
- نکات دیگر
- شیوه زمان شکن و کاربردی
- حافظه و اختلالات آن
- دلایل بیماریهای حافظه
فصل چهارم: اختلالهای زمینه ساز کاهش دقت و تمرکز
- اضطراب چیست؟
- تاثیر اضطراب بر دقت و تمرکز
- راهکارهای کاهش اضطراب
- اختلال کمبود توجه و بیش فعالی چیست؟
- تاثیر اختلال کمبود توجه و بیش فعالی بر دقت و تمرکز
- راهکارهای کاهش بیش فعالی و کمبود توجه
فصل پنجم: نکاتی برای والدین و معلمان
- ویژگیهای والدین و معلمان
- آموزش والدین
- ما چگونه موجوداتی هستیم؟
- دید صحیح درباره کودک (بایدها و نبایدها)
- کارهایی که انجام دادن آن برای والدین لازم است
- والدین در برخورد با کودکان بیتوجه چه رویکردی باید داشته باشند؟
فصل ششم: برنامههای اجرایی
- دستورالعملهای بازی دقت و تمرکز با کودک
- بازیهای شناخت اشکال متفاوت
- بازیهای هماهنگی اندام بدن
- پرورش حواس کودک
مشخصات کتاب:
قطع: رقعی
نوبت چاپ: سوم
تاریخ چاپ: چاپ اول تابستان 1396، چاپ دوم تابستان 1397، چاپ سوم زمستان 1398
تعداد صفحات: 96
شابک: 8-35-8068-600-978
نویسندگان: دکتر زهرا امیرآتشانی – پریسا صحت بخش
قیمت: 100000 تومان
پس از خرید، نسخه کامل صوتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
خرید نسخه چاپی کتاب فرزند با دقت من: راهنمای والدین و مربیان
خرید نسخه pdf کتاب فرزند با دقت من: راهنمای والدین و مربیان
درخواست مشاوره
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره درخواست مشاوره خود را ارسال کنید و یا با ما در تماس باشید.
درخواست مشاورهدوره های مرتبط
مسیر ایجاد تفکر انتقادی (نسخه چاپی)
شیوه ذهن انگیزی به عنوان یکی از راهبردهای مناسبی که یادگیرندگان به وسیله آن افکار و عقایدشان را بدون هیچ گونه سانسور و مانعی بیان می کنند و به این معنی که در یک فضای بحث و گفت وگوی آزاد افراد عقاید و افکار همدیگر را به نقد میکشند و هر چه این مباحث بیشتر باشد، کیفیت اندیشههای ارائه شده نیز افزایش خواهد یافت. شیوه ذهن انگیزی را میتوان در محافل علمی و دانشگاهی کشور، به ویژه در رشتههای علوم انسانی که محتوایی ذهنی و تحلیلی دارند، بهکار برد؛ به این صورت که دانشجویان علوم انسانی در مناظرههای علمی خود با همدیگر و در یک فضای باز گفت وگو با تبادل اندیشههایی که بین خودشان دارند نظرات را متقابلاً نقد کرده و با دیدگاههای موافق و مخالف آشنا میشوند و حتی ایدههای خلاقهای را میتوان از درون این مباحث منتج کرد. همچنین کاربرد این روش در انجمنهای علمی دانشجویان علوم انسانی باعث می شود تا آن ها نسبت به افکار و ایدهآلهای خود شناخت بیشتری به دست آورند و با برخورد منطقی با نظرات انتقادآمیز دیگران، قدرت پذیرش حقایق علمی یک بحث جدی را داشته باشند و این گونه نیز احساس شایستگی و کفایت لازم را به دست می آورند و بر اساس واقعیت های موجود میتوانند ضمن شناسایی ضعفها و تواناییهای خود، راهحل مسائل مطرح شده در مباحث را پیدا کنند؛ بنابراین روش ذهنانگیزی به عنوان طرز فکر، عقیده و روش مطمئنی برای تولید راهحلهای مشترک درباره حل یک مسأله میباشد.
امتیاز دانشجویان دوره
نظرات
120,000 تومان