کتاب حاضر، به بررسی چگونگی و چرایی انجام سنجش و اندازهگیری در تعلیم و تربیت و آزمونهای مختلف دراینباره میپردازد.
مؤلف بیان میدارد که اگر بخواهیم کارکرد آزمونهای روانی-تربیتی را عنوان کنیم، میتوانیم بگوییم که این آزمونها عمدتاً برای ارزشیابی تفاوتهای فردی به کار میروند.
وی همچنین بیان میدارد که اندازهگیری عبارت است از فرآیندی که تعیین میکند یک شخص یا یک شی چه مقدار از ویژگی را دارا است و یک فعالیت تا چه حدی نظامدار و به اهداف نزدیک است.
مشخصات کتاب:
قطع: رقعی تاریخ چاپ: اردیبهشت 1394 نوبت چاپ: اول تعداد صفحات: 88 نویسندگان: مریم نجفی مقدمنژاد و رحمتالله خوارزمی رحیمآبادی |
درخواست مشاوره
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره درخواست مشاوره خود را ارسال کنید و یا با ما در تماس باشید.
درخواست مشاورهدوره های مرتبط
مسیر ایجاد تفکر انتقادی (نسخه چاپی)
شیوه ذهن انگیزی به عنوان یکی از راهبردهای مناسبی که یادگیرندگان به وسیله آن افکار و عقایدشان را بدون هیچ گونه سانسور و مانعی بیان می کنند و به این معنی که در یک فضای بحث و گفت وگوی آزاد افراد عقاید و افکار همدیگر را به نقد میکشند و هر چه این مباحث بیشتر باشد، کیفیت اندیشههای ارائه شده نیز افزایش خواهد یافت. شیوه ذهن انگیزی را میتوان در محافل علمی و دانشگاهی کشور، به ویژه در رشتههای علوم انسانی که محتوایی ذهنی و تحلیلی دارند، بهکار برد؛ به این صورت که دانشجویان علوم انسانی در مناظرههای علمی خود با همدیگر و در یک فضای باز گفت وگو با تبادل اندیشههایی که بین خودشان دارند نظرات را متقابلاً نقد کرده و با دیدگاههای موافق و مخالف آشنا میشوند و حتی ایدههای خلاقهای را میتوان از درون این مباحث منتج کرد. همچنین کاربرد این روش در انجمنهای علمی دانشجویان علوم انسانی باعث می شود تا آن ها نسبت به افکار و ایدهآلهای خود شناخت بیشتری به دست آورند و با برخورد منطقی با نظرات انتقادآمیز دیگران، قدرت پذیرش حقایق علمی یک بحث جدی را داشته باشند و این گونه نیز احساس شایستگی و کفایت لازم را به دست می آورند و بر اساس واقعیت های موجود میتوانند ضمن شناسایی ضعفها و تواناییهای خود، راهحل مسائل مطرح شده در مباحث را پیدا کنند؛ بنابراین روش ذهنانگیزی به عنوان طرز فکر، عقیده و روش مطمئنی برای تولید راهحلهای مشترک درباره حل یک مسأله میباشد.