نوشته شده توسط موسسه پرورش ذهن فرزام

هدف دار بودن یکی از ویژگی های مهم بازی است و به معنای آن نیست که کودک به طور آگاهانه هدفی را انتخاب

کرده و به دنبال آن به انجام نوع خاصی از بازی مبادرت ورزد، بلکه منظور این است که کودک از طریق بازی

آنچه را آگاهانه یا ناخود آگاه در درون خود دارد به صورت بازی ارائه نماید و مقاصد و امیال خود را جهت کسب

لذت یا پالایش روانی،فرافکنی یا درون فکنی نماید.

نوشته شده توسط موسسه پرورش ذهن فرزام

از این دیدگاه بازی به صورت یک وسیله ارتباطی درمی آید ، که در آن کودک با خود یا دنیای خارج از خود به

تعامل می پردازد و ارتباطی منطقی برقرار می کند.

در سال ۱۹۳۵ مارگات لوزوفلد کتابی تحت عنوان (بازی در کودکی) را نوشت و در آخرین فصل کتاب خود این

اندیشه را طرح کرد که بازی می تواند دارای اهداف ذیل باشد:

نوشته شده توسط موسسه پرورش ذهن فرزام

۱_بازی اختیاریست و آزادانه انتخاب می شود.

۲_بازی برای کودک فاقد هر گونه سازمان می باشد.

۳_بازی برای کودک خوشایند و لذت بخش است.

۴_بازی وسیله مناسبی است تا کودک را از پرخاشگری باز دارد.

۵_بازی فرصتی است تا کودک اندیشه های درونی خود را بیان کند و این امکان را برای کودک فراهم می آورد تا

بر اضطراب خود غلبه نماید.

۶_بازی این امکان را برای کودک ایجاد می نماید تا به کسب تجربه بپردازد و افکار خود را بیان نماید.

۷_بازی فرصت مناسبی برای پرورش خلاقیت کودک است.

۸_ بازی وسیله ای برای برقراری ارتباطات اجتماعی با دیگران است. کودکان در هر سنی که باشند غالبا به جای

این که ، صحبت کنند به وسیله اسباب بازی با بزرگسالان و کودکان ارتباط برقرار می کنند.

نوشته شده توسط موسسه پرورش ذهن فرزام

رشد اخلاقی کودکان

ذهن فعال

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X