غلبه بر ترس از تاریکی در زمان خواب

نوشته شده توسط موسسه پرورش ذهن فرزام :

چرا در موقع خواب، تاریکی و سکوت شب، عامل ترس و کابوس برای برخی از کودکان و نوجوانان محسوب می شود؟
به طور کلی احساس تنهایی و بی پناهی کودک در دنیای تاریکی ها و نا شناخته ها ظهور پر رنگ تری دارد. به همین منظور توجه والدین و مربیان به برخی از موضوعات کودکان را می تواند با دنیای پیرامون خود آشتی دهد.و او را در زدودن از کابوس هایش همراهی کند به همین منظور پیشنهاد می شود:
الف) فرزندانتان را برای دیدن هر شب ستاره ها و کهکشان و حرف زدن با آنها تشویق کنید.
ب) اطاق خواب او را کاملا تاریک نکنید.
پ) در نزدیکی اتاق خواب کودک در رفت و آمد ها آهسته باشید تا کودک به خواب برود.
ت) جایگاه خوابتان حتی الامکان نزدیک او باشد تا از بیدار شدن احتمالی او با خبر شوید.
ث) در موقع دیدن خواب ترسناک کودک، او را در آغوش گرفته و گاهی اوقات به او اجازه دهید در کنار شما به خواب برود.
ج) برای جلوگیری از خواب های ترسناک کودک در طول روز سعی کنید از پرخاش و قهر و ترساندن و دیدن و خواندن کتاب ها و فیلم های ترسناک خودداری کنید.
چ) ملایمت و مهربانی به کودک و حس اعتماد به نفس دادن، او را در مقابل ناشناخته های دنیای شب آرام نگه می دارد.
خ) سعی کنید فضای اتاق روزنه ای هر چند کوچک با جریان هوای بیرون داشته باشد(جریان هوا به گونه ای نباشد که باعث سرماخوردگی فرزندتان شود.)
د) با استفاده از یک شی کوچک، خوش آب و رنگ به کودک تلقین نیروی مثبت دهید، که این شی در موقع خواب از تو محافظت می کندچون این شی معجزه گر است که تو را از خطر دور نگه می دارد.
ز) از گذاشتن اشیا زیاد در اطاق خواب کودک خودداری کنید.
ر) سعی کنید کودک خود را از سن خرد سالی، با قصه ها ی امید وارکننده و نوازش های مهربانه به خواب برید.

 در صورت نیاز مرکز پژوهشی پرورش ذهن فرزام با ارایه پک دقت و تمرکز، برگزاری کلاس های خصوصی در منزل شما یا در مرکز می تواند مهارت دقت و تمرکز را در کودک شما افزایش دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X