در تهیه و تنظیم برنامه آموزشی و پرورشی تیزهوشان رعایت نکات زیر مناسب است:

 * برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌ها باید متنوع و متناسب با تواناییهای ذهنی و رغبتهای دانش آموزان تیزهوش تهیه گردد.

* برنامه های درسی دانش آموزان تیزهوش باید عمدتآ بر پرورش آن دسته از فعالیت های ذهنی که تاکید بر کارکرد، کاوش، تجزیه و تحلیل، نقد و ارزشیابی و تفکر واگرا دارد، استوار باشد.

* توصیه می شود دروسی که با هم ارتباط افقی دارند در یک روز ارائه شوند تا کاربرد و ارتباط آنها با یکدیگر برای دانش آموزان تیز هوش مشخص شود.

* بر آموزش دروسهایی مانند هنر تاکید بیشتری به عمل آید، زیرا در این نوع دروسها امکان بروز خلاقیت و ابتکار فرد مقدور می گردد.

* لازم است دانش آموزان تیزهوش را در تشخیص روابط بین درس های مختلف تشویق نمود تا به این ترتیب دامنه عملیات ذهنی آنان گسترش یابد.

* همکاری، هماهنگی و تعادل نظر معلمان تیزهوش با یکدیگر ضروری است.

* گردشهای علمی و آشنا کردن تیزهوشان با امکانات محیطی که در آن زندگی می کنند، مفید است.

* در برنامه ریزی آموزشی لازم است استفاده از فیلم، اسلاید و سمینارهای علمی و آموزشی مد توجه قرار گیرد.

* هماهنگی برنامه های آموزشی تیزهوشان با آموزش های دانشگاهی و استفاده احتمالی از امکانات آنها حایز اهمیت است.

* فراهم سازی زمینه مناسب برای معلمان در امر دست یابی به مواد آموزشی جدید.

* ایجاد گروه های تحقیق به سرپرستی معلمان ورزیده و با بهره گیری از همکاری دانش آموزان.

* فراهم سازی زمینه های آموزشی مناسب برای والدین در جهت شکوفا کردن هر چه بیشتر استعدادهای تیزهوشان.

* برگزاری کلاس های درسی در فضای آزاد و در موقعیت های طبیعی به ویژه برای درس هایی چون ستاره شناسی، سنگ شناسی، جغرافیا و ... بسیار مناسب است.

 

 

شما می توانید برای درمان اختلال کمبود توجه-بیش فعالی کودکتان به موسسه پرورش ذهن فرزام با مدیریت دکتر زهرا امیر آتشانی به شعبه های زیر مراجعه کنید.

شعبه 1: تهران بزرگراه رسالت بین صیاد شیرازی و استاد حسن بنای جنوبی پلاک 1152 واحد 3 تلفن:22302095-22302092

شعبه 2:تهران خیابان ولیعصر بالاتر از میرداماد نبش کوچه یزدان پناه برج پیروز پلاک 2539 واحد 903 تلفن: 22275312