تأثیر تبلیغات مواد غذایی در چاقی کودکان
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اپیدمی چاقی کودکان یک مشکل جدی سلامت عمومی است که باعث افزایش مرگ و میر و هزینههای اقتصادی و اجتماعی طولانی مدت میشود. نرخ چاقی در کودکان و نوجوانان آمریکا در سه ماهه آخر قرن گذشته سه برابر شده است.
تقریباً 20% جوانان با اضافه وزن و چاقی مواجه هستند. این وضعیت در کودکان پیش دبستانی به سرعت در حال افزایش است. با توجه به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، شیوع چاقی در کودکان 2 تا 5 ساله (5.0% تا 12.4%) و سنین 6 تا 11 سال (6.5% تا 17.0%) بیش از دو برابر است.
در نوجوانان 12 تا 19 ساله، میزان شیوع سه برابر شده است (5.0٪ تا 17.6٪). چاقی در دوران کودکی، نوجوانان و جوانان را در معرض خطر ابتلا به چاقی بزرگسالی. و عدم سلامت و بیماریهایی مانند دیابت، بیماری قلبی عروقی و برخی از انواع سرطان قرار میدهد. تلاشهای پیشگیرانه باید به کاهش بار اضافه وزن با توجه به رشد کودکان تمرکز کنند.
کودکان امروزه از سن 8 تا 18 سالگی انواع مختلفی از رسانهها (اغلب همزمان مانند بهکارگیری تبلت یا موبایل در حالی که تلویزیون میبینند) استفاده میکنند و زمان زیادی را (44.5 ساعت در هفته) در مقابل کامپیوتر، تلویزیون و صفحه نمایشهای بازی صرف میکنند به جای فعالیتهای دیگر زندگی حتی خواب.
سرفصلهای این مقاله
تحقیقات ارتباطات قوی بین افزایش تبلیغات در غذاهای غیر مغذی و میزان چاقی کودکان را پیدا کرده است.
اکثر کودکان زیر 6 سال نمیتوانند بین برنامه نویسی و تبلیغات تبعیض قائل شوند و کودکان زیر سن 8 سال قصد قانع کنندهای که تبلیغات دارند را درک نمیکنند. تبلیغاتی که برای کودکان انجام میشود، به نوعی استثمار طبیعت است.
کودکان دارای توانایی قابل توجهی برای فراخوانی محتوا از تبلیغات که در معرض آنها قرار گرفتهاند، هستند. به نظر میرسد که تبلیغ کنندگان محصولات ترجیح میدهند تا به عنوان یک تبلیغ تجاری تنها و با تکرار آگهی در جلوی دید کودکان به سود برسند.
تنظیمات محصول بر درخواست خرید محصولات توسط کودکان تاثیر میگذارد و این درخواستها تصمیمات خرید والدین را تحت تاثیر قرار میدهد.
منبع مقاله: سایت انجمن روانشناسی آمریکا
عنوان مقاله منبع: The impact of food advertising on childhood obesity
دیدگاهتان را بنویسید